Zomervakantie 2022 - Oostenrijk

Laatste reisdag - eten bij Harmen en Willy

Simon en Henk staan om half 8 op. Simon vertrekt op de vouwfiets naar het station Erftstadt waar om 8u48 zijn trein naar Keulen vertrekt. Daar stapt hij tegen half 10 in een trein naar Leer en neemt vanaf daar een bus naar Groningen. Ik loop met Lena rond een klein meer in de buurt. Het inpakken gaat zonder Simon wel een stuk trager en het is al snel weer warm (het wordt hier vandaag weer meer dan 30 graden), dus we doen rustig aan. Drinken 1 kopje koffie, de tweede komt straks wel bij een konditorei. Camping betaald, is goedkoopste tot nu toe, €57 voor twee nachten. Maar zeker niet de leukste, dat was (volgens ons allemaal) toch die in Golling door het kleine formaat en de nabijheid van een stadje én wandelmogelijkheden.

Kmstand bij vertrek 124163. Tegen 11u vertrokken. Eerst naar hetzelfde winkelcentrum waar ik gister was en bij dezelfde konditorei koffie en taart. Daarna een paar dingen voor lunch en voor ontbijt bij de Lidl. Helaas moesten we die bij de kassa achterlaten, er was een stroomstoring waardoor de kassa's niet meer werkten. Best raar als alle lichten in een supermarkt ineens uitgaan. De storing bleek omvangrijk, alle stoplichten in de buurt waren ook uit en we konden een km verderop niet tanken. Misschien een relatie met hitte en grote stroomvraag?

Dan maar verder, gelukkig hebben we onze magen vol genoeg met taart ;-). Bij Keulen een file ontweken; kwam goed uit, kunnen we mooi tanken. Goedkoop in deze tijd, €1,62 (in NL €2,10). Tegen 15u zijn we in Lünten bij Harmen en Willy. Eerst koffie/thee met taart, heerlijk met citroen en schuim. Fijn om ze weer te zien. De laatste keer dat we er waren, was op de terugweg van de zomervakantie in 2016, vanuit Winterberg. Met Harmen de tuin bekeken en zijn plannen gehoord voor meer inheemse planten en een bijenkast (hij gaat deze winter en imker cursus doen). Stukje met Lena gelopen in de buurt, een ree gezien. Willy maakt een heerlijke maaltijd op hun grote Weber BBQ die onder een deksel verschillende plateaus heeft. Vlees, maar ook aardappeltjes en groenten. Het eten is altijd een feest bij hen!

Ondertussen horen we van Simon dat de reis iets anders liep dan verwacht (details moeten we later nog horen) en krijgen we een foto van Poes op zijn schoot op de bank. (later horen we dat hij in Leer eerst in de verkeerde bus zat, maar er samen met wat andere reizigers op tijd achter was en toen nog snel op de fiets naar de goede bus kon en die kon laten wachten op zijn medereizigers; de ontmoeting met de game-vriend was leuk geweest).

Tegen 20u vertrekken we voor de laatste etappe naar huis. Via Enschede en Hoogeveen. Net voor 22u thuis. Katten blij, gerbils ook goed verzorgd; met dank aan de nieuwe overburen Robert en Henriette (en oudste zoon Merijn) en Henks ouders die de middelste week in ons huis waren. Er liggen/staan ook wat verrassingen op tafel, leuk! We ruimen meteen een deel van de spullen op, de rest komt morgen. Simon zit al te genieten achter de computer en wij ploffen op de bank bij de tv met een biertje en wat popcorn/chips. Prima vakantie gehad!

Kmstand einde 124523. Vandaag 360 km gereden. Totaal 2650 km gereden.