Zomervakantie 2022 - Oostenrijk

Phantasialand en fietstocht

De mannen staan eerder op dan ik, zij gaan op de fiets naar pretpark Phantasialand. Ze vertrekken rond half 9. Ik niet heel veel later, het wordt warm vandaag en ik wil met Lena een rondje fietsen. Eerst naar het plaatsje Liblar. Om een kasteeltje heen naar een winkelcentrum waar een bakker is (koffie en käsekuchen) en een Lidl (yoghurt voor ontbijt en worteltjes en hummus voor mijn avondeten). Dan naar het grote bosgebied waarin het meer van de camping ligt. In het bos, is het een stuk koeler. Heel rustig gefietst, vaak gestopt bij water. Mooi gebied.

De hele middag bij de caravan gezeten, deels met mijn voeten in een bak water ter verkoeling en ik heb Lena's kleedje nat gemaakt. Ze heeft er wel een tijdje op gelegen. Heb vooral luisterboek geluisterd, ben bezig in 1 van mijn favoriete boeken die ik al een paar keer heb gelezen, maar die als luisterboek nu weer heel boeiend is: "Doomsday Book" van Connie Willis (tijdreizen, middeleeuwen, pandemie). Een heerlijke rustige dag.

Vlak voor 20u zijn de mannen terug. Het was leuk geweest met goede achtbanen en een verfrissende waterbaan. De drukte was redelijk meegevallen en er was gelukkig genoeg schaduw. De jongens doen meteen een zwembroek aan. We gaan met zijn 4en nog even wat drinken bij de bar bij het meer en dan gaan de jongens het water weer in. Henk even later ook, maar voor mij hoeft het niet. Voor douchen heb je hier een muntje nodig en de receptie is al dicht, maar ik spoel straks bij een kraan alle zweet er wel af, doe ik liever dan zwemmen ;-)

Met Simon oefen ik later in de schemering het in- en uitklappen van de vouwfiets en kopen we samen online een kaartje voor de trein. Hij gaat morgen in zijn eentje met het OV naar Groningen zodat hij daar al in de middag is voor een afspraak met een game-vriend die even op bezoek is in Groningen. Wij rijden morgen ook naar huis, maar gaan nog eten bij Harmen en Willy en zijn pas laat in de avond thuis. Goed dat Simon dit zelf wil doen! Ze zijn vanmiddag op de terugweg van het pretpark al even langs station Erftstadt gefietst zodat hij de route weet.

Laatste nacht in de caravan en tentjes, morgen weer in eigen bed.

Reacties

Reacties

pa ma Bekkering

Het was fijn om de verslagen te lezen, zo bleven we helemaal op de hoogte.
Bedankt..
.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!