Zomervakantie 2022 - Oostenrijk

Reisdag, weer 400 km naar NW

Reisdag. Wakker met stralende zon. Fijn, de tenten en luifel moeten nog wel even drogen. Eerst alle naaktslakken eraf halen ;-). Ik wandel met Lena een stuk langs de helling omhoog. Er zijn twee sperwers die veel roepen, wellicht net uitgevlogen jongen. Ook een ree met kalfje die de weg oversteken.

Kmstand bij vertrek 123734. Na vertrek meteen even tanken in het dorp. Half 11 echt weg. Via snelwegen met kleine omweg vanwege voorspelde file. Lunch op een raststätte in de schaduw, het is boven de 30 graden. Weer blij met airco in de auto.

Rond 17u bij de beoogde camping op kleine fietsafstand van pretpark Phantasialand, net onder Keulen. Helaas is die vol. Dan naar de 2e optie, bij de Liblarer See, ook nog wel op fietsafstand. Een grote volle camping bij een druk strand. Groot contrast met de vorige kleine campings. Dit is niet mijn ding. Maar ach, voor 2 nachten is het prima. We hebben een plekje tussen heggetjes waar caravan en tentjes net passen. De auto eerst maar op het plekje ernaast. Als alles staat, gaan de jongens zwemmen, Henk haalt koude biertjes en ik loop een klein stukje met Lena. Net na 19u zijn de jongens terug, het zwemmen was leuk geweest. Henk en Bastiaan halen patat, daar hebben we allemaal meer zin in dan in de rijst met linzenprut. De jongens gaan nog een keer zwemmen, blijkbaar was het stoeien op een soort vlot met andere jongens leuk. Voor 23u naar bed.

Kmstand bij einde 124162, 428 km gereden