Zomervakantie 2022 - Oostenrijk

Dagje op en rond de camping bij Gruibingen

Beetje uitslapen. Had last van jeuk, ben gister blijkbaar gestoken door iets en heb nu een dikke voet en pols. Zelfs een steek onder mijn voet. Stomme beesten. Even getwijfeld over de eerste activiteit van de dag, toch maar hardlopen. Het weggetje langs de camping is doodlopend en dus heel rustig. Het loopt omhoog. Ik ben 2,5 km omhoog gelopen en daarna weer naar beneden. Ging lekker, ondanks de dikke voet.

Alle NLers die gister met en na ons aankwamen, zijn inmiddels vertrokken. Blijkbaar is dit ook een handige doorgangscamping voor de route naar Oostenrijk en verder. Het is echter een mooie omgeving met veel wandelmogelijkheden, dus ik ben blij dat de mannen het ok vinden om hier nog een dagje te blijven. Boven de camping zweven twee rode wouwen, ze roepen regelmatig. Koffie in de schaduw bij de wifi-paal voor goed internet. Daarna douchen. Simon en Henk zetten toch de luifel nog maar op, vanmiddag wordt er regen voorspeld.

Henk stapt daarna op de fiets, gaat naar het naburige dorp (Mühlhausen im Täle) om eens te kijken wat daar te halen is. De jongens en ik lunchen met een pot appelmoes (er was verder niet veel meer) en gaan dan een stuk wandelen. Eerst dezelfde route als mijn hardlooproute van vanochtend. Iets verder doorgelopen en dan kom je uit op de helling boven de camping. De jongens zijn daar dwars door het bos naar beneden gegaan, vinden ze leuk. Kan ik me voorstellen, ik heb er ook wel lol in om mijn eigen routes te vinden. Maar ik heb zin om met Lena nog wat verder te lopen. Ben naar het dorpje gelopen, heb bij de Tante M zelfbediening supermarkt wat koeken voor vanavond en een ijsje voor nu gekocht. Samen met Lena van genoten, zij vindt roomijs ook heerlijk. Omdat ik het wandelen nog niet zat ben, ga ik aan de andere kant van het dal weer omhoog. Uiteindelijk 11 km gewandeld. Veel vlinders gezien, leuk waren de Keizersmantels en Kolibrievlinders.

Rond 17u terug op de camping. Henk was eerder vanmiddag net voor de jongens teruggekomen, hij had lekker gefietst. Bastiaan en hij zaten nu bij de ingang onder de wifi paal :-). Niet veel later begint de regen die al was voorspeld. Het gaat behoorlijk hard, zelfs met hagel. We staan op een helling en hebben gelukkig geen last van water.

Henk maakt eten, nasi en bami door elkaar (foutje bij de inkoop). Daarna gaat Simon gamen en doen Bastiaan en ik de afwas. En ga ik even later het zweet van vanmiddag eraf douchen. Na de computerwissel spelen Henk, Simon en ik een aantal rondes Wizards (bijna hetzelfde als boerenbridge). We stoppen als het te donker wordt om het verschil tussen groen en blauw te zien. Maken het potje later wel af.

De jongens gaan ook nog even douchen en dan hun tent in. Lena slaapt vannacht weer bij Bastiaan. Het is een tijdje droog geweest, maar inmiddels regent het weer. Er zijn veel slakken op pad, vooral naaktslakken en enkele grote wijngaardslakken. We leggen zoveel mogelijk binnen. Ik smeer mijn jeukende bulten nog maar weer eens in, er is inmiddels ook een wespensteek bijgekomen op mijn arm, benieuwd hoe dik die morgen is. Nou ja, het is niet anders.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!