Zomervakantie 2022 - Oostenrijk

Via zwembad naar nieuwe camping in Golling

Vandaag gaan we verder. We hebben in de omgeving van Kaprun de dingen gedaan die we het liefste wilden doen en de volgende plannen liggen een stukje oostelijker: in (en in de buurt van) Salzburg.

Rustig ingepakt tussen de buien door. Ik heb wat hoofdpijn, gelukkig doen de mannen het meeste. Kmstand bij vertrek 122999. Om kwart voor 12 vertrokken.

Eerst naar een zwembad (Therme Amadé in Altenmarkt im Pongau) waar een glijbaan is met een looping. Ook een jongens magneet, net als de sneeuw eergister. Jongens daar achtergelaten, we halen ze vanmiddag weer op. Henk en ik naar de eerste camping op mijn lijstje van mogelijkheden. Was meteen goed. Camping Martina in Golling an der Salzach. Klein, 1 veld met plaatsjes aan de rand en midden op het veld. Tussen de rivier en de spoorlijn in. We zijn er rond 15u en er is nog zat ruimte. Wij krijgen een plekje aan de rand tussen twee caravans in. Past net, met Simons tent achter de caravan en die van Bastiaan ervoor. Het middenterrein komt later vol te staan met caravans die deels achter de auto blijven zitten. Benieuwd of ze morgen ook allemaal weer vertrekken.

Henk loopt even onder het spoor door naar het centrum voor oa proviand en ik loop een stukje met Lena tussen de rivier (de Salzach) en het spoor naar het noorden. Prima om te wandelen.

Ik ga de jongens halen, het is ruim een half uur rijden en ik ben om 18u bij het zwembad. Het was leuk geweest, maar helaas toch geëindigd met een conflict. Het is niet anders. De route van zwembad naar camping voert langs een imposant kasteel (Hohenwerfen) en door een kloof waar de Salzach tussendoor perst. De snelweg vermijdt die kloof via twee lange tunnels; die hebben Henk en ik de eerste keer genomen, maar nu kiezen we de route door de kloof. Indrukwekkend!

Vandaag totaal 240 km gereden: 160 km van Kaprun naar Golling via het zwembad en daarna nog 2x 40 km om de jongens te halen.

Na het eten gaat Simon gamen en Bastiaan in zijn tent genieten van de wifi die hier iets beter is dan in Kaprun. Henk en ik lopen nog een rondje door het centrum. Ziet er leuk uit, met een mooi verlichte Burg en kerk.

Daarna nog even de plannen voor de komende dagen bespreken en rond 23u naar bed. Ik schrijf dan nog de verhalen van gister en vandaag. Kost best veel tijd, maar is leuk om te doen en over vele jaren handig en leuk als herinnering.

Reacties

Reacties

Jaap

Dat dal van de Salzach is mooi, ja. Ik heb nog wel herinneringen aan onze route van Salzburg naar het zuiden.
Goeie ontdekking van Simon over gamen en andere dingen.
Blijf vooral lekker schrijven; voor ons ook leuk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!