Zomervakantie 2022 - Oostenrijk

Reisdag naar Oostenrijk

Half 9 op. Het regent nog een beetje, dat is ergens vannacht begonnen. Maar er is geen enorme bui geweest. Gelukkig wordt het snel droog en kunnen we de tentjes redelijk droog inpakken. Ik loop met Lena nog een stukje langs het meer, ze is helemaal hyper vanwege alle konijntjes. Er is een dikke tak afgebroken van een berk, mogelijk toch door de wind die er gisteravond was.

Om kwart over 10 weg. Kmstand bij vertrek 122665. Eerst naar het bedrijventerrein vlak achter de camping. Ik naar een supermarkt (Rewe) voor lunch en avondeten, Henk en Bastiaan naar de Decathlon ernaast voor een nieuwe luchtbed, die van Bastiaan is namelijk lek. Om 11u vertrekken we echt. Langs München naar Oostenrijk. Op een gegeven moment doemen er wat bergen op. Helaas moeilijk zichtbaar door de regen en lage bewolking, maar gelukkig wordt het later droog en zien we meer. Lunch vlak voor de grens (loopt hier door de rivier de Inn), langs de snelweg; daar ook een vignet gekocht voor de snelwegen, kost maar €10 voor 10 dagen.

In Oostenrijk verlaten we de snelweg en wordt het steeds hoger om ons heen. Op een pas van 1273m stoppen we even, de jongens beklimmen een grashelling. Dit is waarvoor ze de Alpen in wilden, voor het beklimmen van willekeurige hellingen en rotspartijen. Hopelijk volgen er snel meer.

De beoogde camping in Kaprun, zur Mühle, heeft genoeg plaats. Wel duur, €65, maar dat zijn alle campings in de Alpen voor zover ik heb gezien. We mogen zelf een plaatsje kiezen. De plekjes zijn niet heel groot, maar wel mooi beschut en met gras en we vinden een ruime aan het eind van een paadje, vlak naast de snelstromende rivier die langs de camping stroomt. Prettig geluid. Helaas regent het net weer, maar nog niet te erg om de tenten en de luifel op te zetten. Alles staat als de regen echt losbarst. Het zijn losse buien, als het weer even droog is loop ik een stukje met Lena een helling op. Ik wilde een rondje maken, maar vond een koe op ons pad. Omdat er aan het begin van het pad werd gewaarschuwd voor agressieve koeien, ben ik maar omgekeerd. Net terug voor de volgende stevige bui. Blij met de luifel waaronder we prima kunnen koken. Worstjes, uien en paprika's in met hummus besmeerde wraps, prima maal.

Na het eten zijn Henk en Bastiaan nog even wat gaan drinken in het restaurant dat vlakbij de camping staat. Simon en ik vermaken ons digitaal in de caravan. Weer niet te laat naar bed.

Kmstand einde 122931, 266 km gereden.